ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
Коваленко Артем
Миколайович,
викладач професійно-теоретичної підготовки
Анотація: Автор розглядає актуальні аспекти впровадження сучасних технологій в
процес навчання з метою підготовки фахівців у галузі ремонту транспортних
засобів. Стаття розкриває важливість використання мобільних технологій для підвищення ефективності освітнього процесу,
покращення якості навчання та забезпечення відповідності вимогам сучасного
ринку праці. Висвітлюється використання мобільних
технологій на уроках, що дозволяє зробити уроки більш цікавими, дієвими, сучасними, залучити
максимальну кількість учнів до навчання. Мобільні пристрої дозволяють отримати
доступ до безлічі корисних ресурсів, які можуть сприяти вивченню матеріалу.
Також вони можуть бути використані для інтерактивних вправ, тестувань та
спільної роботи над проєктами. Однак важливо пам'ятати про необхідність
збалансованого використання мобільних технологій, щоб вони не відволікали
здобувачів освіти від навчання.
Ключові слова: мобільні технології, віртуальне середовище, інформаційні ресурси, онлайн-сервіси, онлайн-симулятори, онлайн-тестувальники, віртуальні лабораторії. спеціалізовані програми.
Мобільні технології стали необхідною складовою освіти в сучасному світі. Вони дозволяють студентам отримувати доступ до інформації та навчального матеріалу з будь-якого місця і в будь-який час. Завдяки мобільним технологіям студенти можуть вивчати новий матеріал, взаємодіяти з викладачами та однокласниками, виконувати домашні завдання та навіть проходити тести і екзамени онлайн. Більше того, за допомогою мобільних додатків можна створювати інтерактивні навчальні матеріали, які зроблять процес навчання більш захоплюючим.
В статті будуть проаналізовані конкретні методи та засоби використання мобільних
технологій в освітньому процесі, які спрямовані на підвищення якості підготовки
слюсарів до вимог сучасного технічного ринку. Також буде розглянуто можливості
впровадження віртуальних навчальних середовищ, онлайн-симуляторів та інших
інноваційних підходів, спрямованих на підвищення ефективності навчального
процесу та формування практичних навичок.
Стаття
спрямована на висвітлення та розбір новаторських практик використання мобільних
технологій у підготовці слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів, щоб
визначити оптимальні стратегії та методи використання цих технологій для
досягнення максимальної результативності у процесі професійної підготовки.
Мобільні технології – це широкий спектр цифрових і повністю
портативних мобільних пристроїв (смартфонів, планшетних комп'ютерів,
електронних книг тощо), що дозволяють здійснювати операції з отримання, обробки
та поширення інформації.
Мобільні технології – це технології
навчання, що базуються на використанні мобільних пристроїв (мобільні телефони,
смартфони, комунікатори, кишенькові комп'ютери, планшетні комп'ютери),
мобільних додатків (програми для мобільних пристроїв) і сервісів (отримання,
зберігання, обробка, пошук, передавання інформації та ін. за допомогою
мобільного пристрою) та засобів мобільного зв’язку (GSM, WAP, GPRS, Bluetooth, Wi. Fi,
i. Max) у навчальному процесі.
В сучасному
освітньому ландшафті використання мобільних технологій є визначальним фактором,
що формує ефективність та різноманітність навчальних процесів. Особливо
актуальним виявляється це в контексті підготовки кваліфікованих робітників у
сфері ремонту колісних транспортних засобів. Освіта в даній області вимагає не
лише традиційних методів, але й інноваційних підходів для відповіді на виклики
сучасного технічного ринку.[1]
2. Переваги використання мобільних технологій в підготовці робітників
2.1. Розширення доступу до
інформації.
Зазначене
поняття вказує на важливість мобільних технологій(МТ) у створенні
безперешкодного доступу здобувачів освіти до різноманітних ресурсів та
інформації, необхідної для їхнього навчання та підготовки.[4] Використання МТ розкриває здобувачам освіти можливість доступу до величезного
обсягу інформації через Інтернет. Це можуть бути відкриті джерела, такі, як
відомі навчальні платформи, наукові статті, електронні бібліотеки та інші
онлайн-ресурси.
Споживачі ІКТ
можуть отримати доступ до найсвіжіших та актуальних даних через різноманітні
онлайн-джерела. Це дозволяє учням ознайомлюватися з найновішими досягненнями у
своїй області та слідкувати за останніми тенденціями.[3]
Завдяки
мобільним технологіям здобувачі освіти можуть вивчати теоретичні матеріали у
формі інтернет статей, електронних
підручників, відео-лекцій, інформаційних
новин, інтерактивних вправ та віртуальних додатків, що
сприяє більш ефективному засвоєнню інформації.
МТ дозволяють здобувачам освіти отримувати доступ до
матеріалів у будь-який час і з будь-якого місця, що сприяє гнучкості та
адаптивності в навчанні, особливо в умовах дистанційного навчання.[5]
Дані технології збільшують інтерактивність уроків. Використання може
включати інтерактивні елементи, такі як віртуальні лабораторії, відкриті форуми
для обговорення та інші інтерактивні завдання, що стимулюють активність та
участь у навчальному процесі.[6].
2.2. Інтерактивні
навчальні матеріали.
Інтерактивні навчальні матеріали – це ресурси, які спеціально створені для
того, щоб забезпечити ефективну та взаємодійсну форму навчання. Ці матеріали активно використовують різноманітні мультимедійні елементи та
інструменти, які залучають до процесу навчання. Розширення цього поняття
охоплює декілька конкретних форм інтерактивних навчальних матеріалів:[2]
Спеціально
створені відео-лекції, де учні мають можливість вибирати різні шляхи розвитку
сюжету або конкретні аспекти теми для подальшого дослідження.
У викладацькій
діяльності використовую симуляції, інтерактивні плакати, та віртуальні лабораторії, де здобувачі освіти можуть експериментувати та
спостерігати результати своїх дій в реальному часі. Застосовую спеціально розроблені віртуальні ігри та
квести, які поєднують навчання з розвагами, надаючи учням завдання та виклики,
пов'язані з темою. Обрав для створення інтерактивних вправ такі онлайн сервіси:
Genial.ly, Sinklink,
LearningApps та інші.
На уроках
використовую електронні підручники, які містять віджети, вправи та інтерактивні
завдання, щоб забезпечити активну участь у навчанні.
Для узагальнення, перевірки та контролю знань здобувачів освіти на різних
платформах (до прикладу, Online Test
Pad, Google
Форми) розроблюю онлайн тести та
завдання, які не лише перевіряють знання, але й дозволяють взаємодіяти з
матеріалом під час їх розв'язання.
Використання
віртуальних симуляторів та спеціалізованих програм стає невід'ємною частиною
сучасного навчання, особливо в технічних та професійних галузях, де практичні
навички мають велике значення. Ці симулятори реалістично імітують процеси ремонту автомобілів, механізмів
чи обладнання. Учні можуть взаємодіяти з віртуальним об'єктом, досліджуючи його
стан та виконуючи необхідні дії.
Віртуальні
програми для діагностики проблем у техніці дозволяють вирішувати завдання,
пов'язані з виявленням та виправленням дефектів.
Створення
віртуальних моделей та анімацій допомагає пояснити складні концепції та
процеси, роблячи їх більш доступними та зрозумілими.
Використання
віртуальних симуляторів і програм спрощує процес навчання, забезпечуючи
можливість отримувати практичний досвід у віртуальній обстановці, що
перекладається на здатність успішно застосовувати це на практиці.
Поряд з позитивними сторонами використання
мобільних гаджетів в навчальному процесі існують і недоліки:
1. Негативний вплив мобільних пристроїв на
здоров'я користувача;
2. Функціональні можливості девайсів можуть
значно відрізнятися;
3. Завжди існує ризик, що здобувач освіти використовуватиме свій пристрій не для навчальних
цілей;
4.
Різна комплектація мобільних телефонів, об’єм пам’яті;
5. Відсутність достатнього заряду
телефону, Інтернету.
Щоб уникнути зазначених проблем
викладач має організувати навчальний процес таким чином, щоб мобільний
пристрій став інструментом, що допомагає знайти необхідну інформацію, яку не
озвучували під час заняття через нестачу часу. Наприклад, можна
подати посилання на джерела у вигляді QR-кодів. Таким чином, кожен учень може ознайомитися з додатковою інформацією, яка може
містити, як текст так і відео та графічні матеріали.
4.1. Проєкт «Віртуальна Автомайстерня»:
Створення
віртуальної платформи для відтворення різних ситуацій на автомайстернях, де
учні можуть вправлятися в ремонті.
4.2. Онлайн-курси від виробників транспортних засобів:
Співпраця з
автовиробниками для створення онлайн-курсів та тренувальних програм, що
базуються на останніх технічних інноваціях та новітніх технологіях у світі
автомобільної промисловості.
Отже, мобільні
технології відіграють ключову роль у сучасній освіті, допомагаючи учням
збагатити свій навчальний досвід. Вони забезпечують доступ до навчального
матеріалу у будь-який час і будь-де, сприяють інтерактивному навчанню та
сприяють розвитку креативності та пізнавальних навичок учнів. Завдяки мобільним
технологіям вчителі можуть створювати цікаві інтерактивні завдання, а учні
можуть швидко знаходити необхідну інформацію для навчання.
Висновуючи,
використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітній практиці при
підготовці слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів є невід'ємною
частиною процесу, спрямованого на підвищення якості навчання та відповідь на
вимоги сучасного ринку праці. Справжній успіх полягає в тому, щоб забезпечити
технологічно схильне навчання, яке не тільки передає теоретичні знання, але і
формує практичні навички та готує здобувачів освіти до викликів сучасної
автомобільної індустрії.[8]
1.
Національна доктрина розвитку освіти: Указ Президента України від 17 квітня
2002 р. - № 347/2002.
2.
Концепція розвитку професійно-технічної освіти в Україні // Освіта України. –
7-14 липня. – 2004. С. 3.
3.
Саламатін А. Організація уроку в умовах модернізації освіти //Відкритий урок. –
2006. - №10. – С.3-16.
4.
Інноваційні методики навчання у професійно-технічній освіті /За ред.
І.
Козловської. –
Львів: Сполом, 2006. – 158 с.
5.
Радкевич В. Інноваційні процеси в сучасній професійній
школі
//Професійно-технічна освіта – 2005 - №7 – с.9-11.
6.
Островерхова Н. Нетипові форми організації навчання та їх аналіз //Відкритий
урок. – 2007. - №5. – С.73-82.
7.
Сілаєва І.Є., Шевчук С.С. Сучасний урок у професійній школі: проектування,
організація, аналіз: Навчально-методичний посібник. – Донецьк: ДІПО ІПП, 2008.
– 172 с.
8.
Комар Б. В. Переваги та недоліки використання мобільних додатків в сучасній
освіті / Б. В. Комар // Науково-дослідна робота студентів як чинник
удосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя : зб. наук. пр. /
Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С.
Сковороди ; [редкол.: О. А. Жерновнікова та ін.]. – Харків, 2020. – Вип.19. –
С. 67–71.
Стаття Артема Миколайовича Коваленка є цінним внеском у методичну літературу з питань використання мобільних технологій у професійній освіті. Вона містить ґрунтовний аналіз переваг та недоліків цього підходу, пропонує конкретні приклади та методи впровадження. Стаття буде корисною для викладачів професійно-технічних навчальних закладів, майстрів виробничого навчання та всіх, хто цікавиться питаннями цифровізації освіти. Вона є добре написаною, структурованою та інформативною. У статті ґрунтовно розглянуто переваги використання мобільних технологій, такі як розширення доступу до інформації, інтерактивність навчальних матеріалів, використання віртуальних симуляторів та спеціалізованих програм. Наведено конкретні приклади використання онлайн-сервісів Genial.ly, Sinklink, LearningApps, Online Test Pad та Google Форми.
ВідповістиВидалитиХоча теоретична частина добре розкриває тему, було б цікаво ознайомитися з досвідом роботи Артема Миколайовича та дізнатися, як він на практиці використовує мобільні технології для формування професійних компетентностей майбутніх слюсарів.
ВідповістиВидалитиУ статті розкрито актуальну тему впровадження мобільних технологій в освітній процес. Представлений матеріал мотиву має практичну цінність і може бути використаний для підвищення ефективності учнів та вдосконалення методів викладання.
ВідповістиВидалитиВаша стаття чудово демонструє переваги використання мобільних технологій під час викладання, як можна зробити навчання більш доступним, динамічним та захопливим.
ВідповістиВидалитиСтаття показує, як сучасні технології змінюють підхід до навчання, роблячи його гнучкішим і доступнішим. Було б корисно навести приклади успішного впровадження мобільних технологій у навчання спеціальної технології, описати результативність цих підходів.
ВідповістиВидалитиУ статті висвітлено основні завдання, які викладач спеціальних дисциплін ставить перед собою: це оптимізація уроків теоретичного і виробничого навчання; застосування інноваційних методів і прийомів навчання, а саме мобільних технологій. А використання проєкту «Віртуальна Автомайстерня» і онлайн-курси від виробників транспортних засобів сприяють підвищенню пізнавальної активності учнів та інтересу до майбутньої професії.
ВідповістиВидалитиАртем Миколайович у своїй статті розкриває доречність та перевагу використання інтерактивних навчальних матеріалів на уроках з професійно-практичної підготовки. Дійсно, симуляції, інтерактивні плакати, віртуальні лабораторії, ігри та квести, які поєднують навчання з розвагами, надають учням можливість краще засвоїти матеріал. А електронні підручники, які містять віджети, вправи та інтерактивні завдання, забезпечують активну участь здобувачів освіти у навчанні.
ВідповістиВидалитиВаша стаття про використання мобільних технологій під час викладання спеціальної технології в галузі ремонту транспортних засобів дійсно актуальна для сьогодення і корисна. Ви добре розкрили переваги і можливості сучасних гаджетів у процесі навчання, що, безумовно, зробить навчання більш ефективним і захоплюючим для сучасних здобувачів освіти.
ВідповістиВидалитиДякую автору за корисну статтю. Сучасна освіта вимагає від викладачів поєднувати навчання з залежністю сучасного учня від мобільного телефона. Автору вдається успішно застосовувати мобільні технології (віртуальні автомайстерні, інтерактивні плакати, симуляції та ін.) на уроках спецдисциплін. Творчих подальших успіхів!
ВідповістиВидалитиДякую, Артеме Миколайовичу, за цікаву статтю. Дійсно, для успішної підготовки слюсарів необхідно поєднувати теоретичні знання з практичними навичками, використовуючи при цьому сучасні інформаційно-комунікаційні технології. Такий підхід дозволяє готувати фахівців, які готові до роботи в динамічному середовищі сучасної автомобільної індустрії.
ВідповістиВидалитиСтаття є корисним і цінним джерелом інформації для викладачів, які прагнуть модернізувати освітній процес за допомогою мобільних технологій. Вона демонструє великий потенціал цих технологій у вдосконаленні викладання спеціальних технологій, одночасно надаючи можливість подальших досліджень у цій галузі.
ВідповістиВидалитиСтаття привертає увагу до важливої та актуальної теми інтеграції сучасних мобільних технологій у процес навчання майбутніх автослюсарів. Особливу увагу заслуговує акцент на використанні мобільних додатків, які дозволяють учням вивчати технологічні процеси через інтерактивні моделі, відеоуроки та симуляції. Це особливо важливо для професійної освіти, що дозволяє не лише теоретично опановувати матеріал, але й у віртуальному середовищі практично закріпити знання.
ВідповістиВидалитиДякуємо за цікавий досвід, адже використання інноваційних тенденцій у освітньому процесі постійно зростає.
ВідповістиВидалитиСтаття Коваленка А.М. пропонує актуальний і детальний огляд використання мобільних технологій у процесі навчання майбутніх слюсарів. Автор переконливо демонструє, як сучасні гаджети можуть підвищити ефективність навчання та зробити його більш цікавим для учнів.
ВідповістиВидалити